top of page

Het bankstel.

StartFragmentDe aanbieding was te mooi om waar te zijn. Koop een bankstel en krijg er een laptop zomaar gratis bovenop. En niet de minste, nee hoor, een laptop van een gerenommeerd merk. En ook de prijs van het bankstel zelf was lager dan waar ook. Dat kwam prima uit. Mijn bankstel begon behoorlijk door te zakken en mijn laptop had het voor bekeken gehouden. Ik wist dat deze winkel dergelijke acties deed daarom hield ik hun reclamefoldertjes wekenlang met argusogen in de gaten. Allerlei ...gratis goed passeerde de revue: een hybridefiets, een scooter, een keukenset.... Maar ik liet me niet vermurwen want ik, ik ging voor de jackpot: de gratis laptop. En daar was hij dan, de lang verwachte folder. Hij lag nog niet in de bus of ik zat al in de auto. Op weg naar mijn gouden zaakje. De winkel bleek echt te bestaan, dat was dus al een meevaller. Het bankstel stond te pronken in hun etalage, so far so good. Pas toen de winkelbediende met uitgestreken gezicht vroeg of men mij de voorwaarden had uitgelegd, wist ik dat het addertje onder het gras nu snel tevoorschijn zou komen. Want nee, ik ben niet helemààl debiel. Aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn, zijn ook meestal te mooi om waar te zijn. O wat een verrassing: de bekleding bleek niet inbegrepen te zijn in de prijs. Maar het goede nieuws daarvan was dat ik helemaal zelf iets mocht kiezen uit de staaltjes. Het goedkoopste stofje bleek al gauw een meerprijs van 250 euro in te houden. Waardoor de betekenis van 'koopje' meteen een hele ander klankkleur kreeg. Maar goed, ik was nu heel dit eind gekomen, doorzetten dan maar. Op naar adder 2, onder het motto: eentje is geentje. De renteloze lening bleek wel degelijk aangeboden te worden. Tenminste, als ik in minder dan 12 maanden zou afbetalen maar daar kwam dan wel een administratieve kostprijs van 65 euro bij kijken. Wilde ik die vermijden, dan kon dat zeker wel. Meer zelfs, dan mocht ik langer dan 12 maanden afbetalen maaaaar nee, dan was die lening wel niet meer renteloos. De adders bleken zich ondertussen voortgeplant te hebben want daar kwam de derde aan. Bank werd thuis geleverd want niet voorradig (later zou blijken dat dat zo'n vijf maanden in beslag zou nemen, een telefoontje of tien mijnentwege zou kosten en de levering van een geschonden bankstel zou inhouden, dat nu nog eens drie maanden later nog steeds niet vervangen is) aan een prijs van 95 euro. Want ja, het was wel een eind rijden vanuit het magazijn, Nederland is dan ook groot. Maar goed, een kniesoor die een gegeven paard in de bek kijkt. Ik zit hier nu wel fijn te tokkelen op mijn gratis Nederlandse toetsenbord. En mijn pink heeft nu al door dat het dubbelpunt geen dubbelpunt is maar een m. We zijn goed bezig!EndFragment


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page